Soon moro!

Eilen oli viimein hartaasti odotettu tapaaminen tohtori T:n kanssa. Hän oli oikein mukava heppu, joka oli asiallinen mutta ei liian virallinen. Tuli olo, että tohtori T kyllä tietää mistä puhuu ja mitä tekee. Keskusteltiin läpi minun painohistoriani ja nykyinen vointini. Sain kehuja siitä, miten hyvin olen tehnyt kotiläksyni eli perehtynyt aiheeseen ja olin oikeasti motivoitunut elämänmuutokseen. Tohtori T oli sitä mieltä, että olisin kelvannut leikattavaksi vaikka siltä istumalta ja olin ihanteellinen potilas nimenomaan leikkauksen ennaltaehkäisevien hyötyjen suhteen, minulla kun ei vielä ole mitään ylipainon aiheuttamia/pahentamia terveyspulmia kuten diabetesta tai nivelrikkoja.

Tohtori T totesi, että olen niin fyysisesti kuin psyykkisesti ihannepotilas ja huolellisen valmistautumiseni takia leikkaus voidaan tehdä heti kun jonosta paikka löytyy. Sanoi, että sovellun vaikkapa peruutuspaikankin kautta nopeasti leikattavaksi, sehän mulle passaisi! Nyt siis olen leikkausjonossa ja tohtori T:n kehoituksesta soittelen ensi viikolla vielä jonohoitajalle ajankohtaa koskien. Ehkäpä jo ennen joulua?!

Olen itse perehtynyt lähinnä vain mahalaukun ohitusleikkaukseen, koska se on yleisin toimenpide. Nyt tohtori T arveli, että minulle voisi soveltua myös ns. sleeve-leikkaus, jossa suolta ei leikellä ja siirrellä lainkaan, mahalaukkua vaan pienennetään. Kuulemma uusimpien tutkimusten valossa se on aivan yhtä tehokas mutta jossain määrin "hellävaraisempi" toimenpide kuin ohitus. Kysyi mielipidettäni kumman haluan, mutta itselleni on loppujen lopuksi tärkeintä, että asiaan minua paremmin perehtynyt ammattilainen tekee päätöksen. Joten sovittiin, että tohtori T miettii asiaa ja lopullisen päätöksenhän voi tehdä vasta kun on oikeasti tähystimet massussa ja tohtori näkee, mitä mahani sisällä on. Tästä painamalla voit kurkata lisätietoja kummastakin menetelmästä, jos vaan kiinnostaa.

Ravitsemusterapeutin toiveesta olen jo alkanut hieman totutella pois keijupölyttelystä, vaikka edelleen korvaan osan aterioista niillä. Kun tottuu nopeaan painonpudotukseen niin on henkisesti iso juttu alkaa syödä muutakin kuin keijupölyä, koska painonpudotus hidastuu ja tasaantuu, kunnes taas alkaa pudota. Niinpä olen muutaman päivän ajan syönyt tavallista kotiruokaakin, mutta erittäin pieniä annoksia ja terveellisesti. Olen syönyt täysjyväriisiä, perunaa, vähän kastikkeita, kasviksia, maustamatonta rahkaa, hedelmäsoseita, ruisleipää, täyslihaleikkeleitä jne. Eilisin synttäripäiväni kunniaksi söin myös muutaman liköörikonvehdin, hyi minua :( Olen edelleen liikkunut paljon ja vaatteissa tuntuu, että väljyys lisääntyy vaikka paino ei niin vauhdilla enää tipu. Mutta voi elämän kevät miten herkullista oli syödä ensimmäinen voileipälautasellinen ihan oikeaa ruokaa, ensimmäisen kerran melkein yhteentoista viikkoon! Söin voileipälautaselta vähän perunaa ja makkarakastiketta, se oli kuin taivaan mannaa suussani! Ja täyttävää, 1 peruna ja muut härpäkkeet päälle ja minä olin haljeta!!! Ihanaa kun tulee pienestä kylläiseksi! Wohoo! Olin niin innoissani, että nappasin tästä ensimmäisestä ateriastani kuvan teille kaikille jaettavaksi, tadaa :) Hauskaa viikonloppua muruset <3

20141102_123228.jpg